Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler: Produkcja Flirtów dla KM zacznie się w styczniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
06-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler: Produkcja Flirtów dla KM zacznie się w styczniu
fot. KM
– Produkcję nowych Flirtów rozpoczniemy na początku 2025 roku – mówi Radosław Banach, prezes zarządu Stadler Polska. Podkreśla przy tym, że czas realizacji kontraktu jest wymagający, ale realistyczny. Jego realizacja pociągnie za sobą wzrost zatrudnienia w Siedlcach i zwiększone zamówienia u krajowych poddostawców.

Stadler Polska szykuje się do rozpoczęcia produkcji Flirtów 3 dla Kolei Mazowieckich. Jak dotąd sfinalizowany został zakup 50 pięcioczłonowych jednostek, a kolejne 25 czeka na podpisanie umów wykonawczych.

Jeden Flirt tygodniowo

– Mam nadzieję, że wkrótce uda się nam podpisać umowy wykonawcze na pozostałe jednostki i będziemy mogli zrealizować oba zamówienia w całości. Prace powinny się zakończyć do połowy roku 2027, ale oczywiście składy produkowane w ramach umów z dofinansowanie z KPO muszą dotrzeć w terminie wyznaczonym na rok 2026 – zaznacza prezes zarządu Stadler Polska Radosław Banach. O tym, jak ważne było zapewnienie finansowania, przekonało się niestety POLREGIO, które z KPO nie będzie mogło skorzystać.

– Stadler w Polsce jest w tej chwili na ścieżce wzrostu, a jednym z najważniejszych kontraktów za to odpowiadających jest ten Kolejami Mazowieckimi. To jest istotna część naszego portfela na lata 2025-2027 – podkreśla Banach.

W styczniu w Siedlcach rozpocznie się produkcja urządzeń elektrycznych na potrzeby mazowieckich Flirtów, a w marcu do polskiego zakładu dotrą wytwarzane na Węgrzech aluminiowe pudła. – Docelowo chcemy osiągnąć tempo, w którym każdego tygodnia jeden Flirt będzie opuszczał hale produkcyjne – podkreśla prezes.

– Współpraca z Kolejami Mazowieckimi układa się dobrze. Wszystkie uzgodnienia i doprecyzowania techniczne pomiędzy zespołami szły sprawnie. Rozmawiamy i szybko dochodzimy do porozumienia. Każdy ma świadomość, że czas realizacji kontraktu jest wymagający, ale pracujemy po to, żeby nasze zobowiązania wypełnić – mówi Banach.

Stadler Polska na ścieżce wzrostu

– Wzrost liczby zamawianych składów przekłada się na znaczący wzrost ilości godzin produkcyjnych, mniej więcej o 30% rok do roku, dzięki czemu w zakładzie znacząco wzrośnie zatrudnienie. Poszukiwanie nowych pracowników zaczęliśmy we wrześniu tego roku – zatrudnienie 300 osób i ich wdrożenie zajmie trochę czasu, musimy to robić stopniowo. W ostatnim czasie w Siedlcach liczba zatrudnionych pracowników wzrosła z ok. 1,1 tys. Docelowo będzie to 1,4 tys. w 2025 – wyjaśnia szef Stadlera w Polsce.

Wzrost zatrudnienia to jednak nie wszystko. Stadler zwiększy także zamówienia u swoich poddostawców, a takich ma w kraju ok. 2 tys. – Łącznie u naszych krajowych poddostawców i partnerów pracuje ok. 10 tys. osób. Współpraca lokalnych dostawców ze Stadlerem dotyczy nie tylko zamówień na rynek polski, ale także zamówień eksportowych, które stanowią około 70% realizowanych przez Stadler Polska. Dzięki nam wiele z krajowych firm miało szansę zaistnieć na innych rynkach i rozwinąć eksport – zaznacza Banach.

Koleje Mazowieckie. Nawet 146 Flirtów z Siedlec

Pod koniec czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze Stadlerem umowę ramową na dostawę 50 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. To kontrakt o wartości przekraczającej 3,2 mld zł, który ma być współfinansowany ze środków KPO. Wraz z nim zostały także podpisane dwie umowy wykonawcze na pierwsze 25 jednostek z tej puli. Kolejnych 25 czeka na podpisanie umów wykonawczych.

Z kolei na początku lipca przewoźnik podpisał ze Stadlerem kolejną umowę, tym razem na dostawę 25 kolejnych Flirtów. To zamówienie zakładało dostawę 15 ezt i możliwość zamówienie kolejnych 10 jako opcji – przewoźnik skorzystał z tej możliwości już pod koniec lipca. Wartość tego zamówienia to 1,6 mld zł.

Umowę na dostawę pierwszych 10 Flirtów (seria ER75) Koleje Mazowieckie podpisały już w 2006 r. Pozwoliło to Stadlerowi na lokalizację fabryki w Siedlcach i rozpoczęcie działalności w Polsce na dużą skalę. Z kolei na mocy zawartej w styczniu 2018 r. umowy ramowej przewoźnik pozyskał aż 61 pięcioczłonowych pojazdów Flirt 3.

W przypadku pełnej realizacji kontraktów na 75 nowych ezt Koleje Mazowieckie będą dysponowały jednolitą flotą 136 nowoczesnych ezt serii ER160 i będą jednym z ich największych użytkowników w Europie. Łącznie z jednostkami ER75 będzie to 146 pojazdów, które zostały lub będą wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler Polska dostarczy Flirty do Serbii

Tabor i technika

Stadler Polska dostarczy Flirty do Serbii

Michał Szymajda 24 stycznia 2022

W Kolejach Mazowieckich jest już 26 Flirtów III

Tabor i technika

W Kolejach Mazowieckich jest już 26 Flirtów III

inf. pras., oprac. ms 29 grudnia 2021

Stadler dostarczy piętrusy na Słowację?

Tabor i technika

Stadler dostarczy piętrusy na Słowację?

Michał Szymajda 03 sierpnia 2021

Pierwszy Kiss z Siedlec dotarł do Słowenii [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler Polska dostarczy Flirty do Serbii

Tabor i technika

Stadler Polska dostarczy Flirty do Serbii

Michał Szymajda 24 stycznia 2022

W Kolejach Mazowieckich jest już 26 Flirtów III

Tabor i technika

W Kolejach Mazowieckich jest już 26 Flirtów III

inf. pras., oprac. ms 29 grudnia 2021

Stadler dostarczy piętrusy na Słowację?

Tabor i technika

Stadler dostarczy piętrusy na Słowację?

Michał Szymajda 03 sierpnia 2021

Pierwszy Kiss z Siedlec dotarł do Słowenii [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5